زبان و ادبیات عربی...

زبان و ادبیات عربی...
هناک دائماً مَن هُو أتعَسُ مِنک، فأبتسم... 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

سلام..از انتخاب فيلم «جدايي نادر از سيمين» به عنوان فيلم خارجي برگزيده جايزه اسكار بسيار خوشحالم..اصغر فرهادي و فيلمش شايسته اين جايزه بودند..تقريباً از قبل هم اميدواري بسياري بود كه اين فيلم اسكار امسال را ببرد چون سنت سينمايي اين است كه غالباً برندگان گلدن گلوب، اسكار را هم ميبرند..فيلم جدايي نادر از سيمين يا آنطور كه غربيها مينامندش «جدايي»،فيلم بسيار ارزشمندي از كارگردان  فيلمهاي « درباره الي»و « چهارشنبه سوري» است..شايد بتوان فيلم جدايي را فيلم سوم اين تريلوژي ناميد..فيلم، حكايت جداييها و اختلاف سليقه ها و تناقضات زندگي اجتماعي است..نشاندهنده زندگي كساني است كه هركدامشان به دنبال آينده بهتري است اما شرايطي خارج از كنترل آنها، مانع ميشود..فيلم،روایت به ظاهر ساده‌ای دارد ولی مسائل اخلاقی و روان شناختی و اجتماعی مطرح شده در آن پیچیده است. بازيهاي اين فيلم و به خصوص بازي فوق درخشان شهاب حسيني و ساره بيات ، فيلمبرداري عالي، فيلمنامه محكم و بالاخره كارگرداني  هنرمندانه از شاهكارهاي اين فيلم ايراني است.

 جايزه اسكاري كه اين فيلم گرفت، ارزشمندترين جايزه تاريخ فاخر سينماي ايران است..پيش از اين، نخل طلاي 1997 از جشنواره معتبر كن،براي فيلم «طعم گيلاس» اثر عباس كيارستمي و دوربين طلايي جشنواره كن براي فيلم « بادكنك سفيد» اثر جعفر پناهي، برجسته ترين جوايز سينماي ايران بودند.

ديدن اين فيلم را به همه دوستان پيشنهاد مي كنم..



نظرات شما عزیزان:

مخالف
ساعت22:23---26 فروردين 1391
البته باید در نام فیلم دقت شود...جدایی نادر از سیمین ....کمیاب از گرانبها...

باید دید آنچه کمیاب است چیست و آنچه گرانبهاس کدام است...فیلم های مجید مجیدی که بهتر مسائل اجتماعی را به تصویر می کشاند...بهر حال باید بدانید آنوری ها هم مفتی به ایرانی جماعت جایزه نمی دهند اصغر آقای فرهادی هم بهتر بود به دست اندر کارانش سفارش می کرد حداقل در آن جا حد و حدود نداشته خود را رعایت کنند...البته توی ایران همه چی برا ما جوونا حرومه اما برا قشر هنرمند و بالاخص سینما مستحبه...نظرتتان درباره اهدا جوایز به آوازه خوان های قبل انقلاب از طرف ارشاد چیه؟ ( د ر اینترنت سرچ کنید چون حقیقت دارد) بنظر من جایزه این فیلم هم در همون راستا بود... به خدا پناه می بریم از این همه غوغا!!!!!!!!!!!!
پاسخ:دوست خوبم سلام..اصلا نيازي نيست خودتان را عذاب بدهيد..من و شما ميتوانيم در مورد ارزشهاي يك فيلم با هم اختلاف نظر و سليقه داشته باشيم هيچ اشكالي هم ندارد..در مورد آوازه خوانان هم وزارت ارشاد جواب بدهد..فيلمهاي مجيد مجيدي را هم من خيلي دوست دارم..رنگ خدا، آواز گنجشكها- آقا كريم رو هيچوقت يادم نميره با بازي درخشان حسين محجوب- يا فيلم كوتاه نامه اي به خدا. فيلم باران هم خيلي قشنگ بود..


فاطمه
ساعت9:52---14 اسفند 1390
سلام دکتر فرموده بودید که موضوعات تحقیق (ارشد) را اینجا می زنید.بی صبرانه منتظریم.با تشکر.
پاسخ:چشم.حتما در آينده نزديك اعلام ميكنم.


فاطمه
ساعت22:53---11 اسفند 1390
باسلام من نیز این فیلم را تماشا نموده ام .فیلم خوبی بود و بیشتر با واقعیات نزدیک بود و پیامهای زیادی برای ببیندگانش داشت .

احمد شریفی
ساعت15:56---11 اسفند 1390
سلام استاد عزیز

اگه اشکالی نداره: این دانشجوی87تی شما کیه؟یه فکری به حالش بکنید.

خواستم از این طریق به همه بجه های 87تی عربی سلام کنم و براشون آرزوی موفقیت کنم
پاسخ:عليكم السلام..زنده باشيد.


zghasemiasl
ساعت9:13---10 اسفند 1390
سلام .البته خود فیلم شاید ازنظر محتوایی خیلی با بقیه اثار سینمایی تفاوتی نداشته باشه اما جایگاهی که پیدا کرده رو بعید میدونم به این زودیها کارگردان دیگه ای بتونه به دست بیاره
پاسخ:بله..همينطوره كه ميفرماييد


zghasemiasl
ساعت12:31---9 اسفند 1390
من فیلم رو دیدم . بازی شهاب حسینی خیلی بهتر از پیمان معادی بود.

فرهادی با این کار سینمای ایران رو به قبل وبعد از خودش تقسیم کرد.


پاسخ:معادي هم بازيگر خيلي خوبي است..بازيش در «درباره الي» را فراموش نكنيد..اما من هم موافقم كه شايد اين نقش را بايد يك نفر ديگر بازي ميكرد..مثلا علي مصفا.. اما با تقسيم سينماي ايران به بعد و قبل از اين فيلم خيلي موافق نيستم..


یاس
ساعت14:15---8 اسفند 1390
سلام استاد.من هم باشماموافقم فیلم بسیارخوبی بودواقای اصغرفرهادی شایسته این جایزه بزرگ بودند.به امیدموفقیت همه هموطنان درعرصه های مختلف هنری و...وموفقیت روزافزون شما.
پاسخ:متشكرم..انشالله شما هم موفق باشيد..به خصوص در آزمون دكتري..


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 8:35 ] [ علي افضلي ]

.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

من علي افضلي هستم.دوست داشتم فضايي براي ارتباط با استادان اهل نظر و دانشجويانم داشته باشم.اين وبلاگ،به نوعي صفحه شخصي من است بنابراين طبيعي است كه فضاي آن با كلاس درس متفاوت خواهد بود و اساسا تلاشي در جهت اينكه اين وبلاگ موضوعات علمي محض را پوشش دهد،بعمل نخواهد آمد هرچند از طرح مسائل و مطالب علمي به شدت استقبال خواهم نمود.شما نيز هر آنچه مي پسنديد ميتوانيد ارسال داريد..سپاسگزارم
امکانات وب