زبان و ادبیات عربی...

زبان و ادبیات عربی...
هناک دائماً مَن هُو أتعَسُ مِنک، فأبتسم... 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

 

 
 
 
برای سلامت خودتان هم که شده، همین حالا دست از لجاجت بردارید. هیچ کس نمی تواند بگوید بخشیدن آسان است. به ویژه اگر فردی عمیقاً شما را آزرده باشد، بخشیدنش بسیار مشکل خواهد بود. اما باید بدانیم بخشش امکان پذیر است و به طور معجزه آسایی برای سلامت روح و جسم مفید. دکتر فردریک لاسکین نویسنده کتاب « ببخش برای خوبی» می گوید: « تحقیقات نشان داده افرادی که می بخشند، افسردگی، خشم و استرس کمتری دارند و امیدشان به آینده بیشتر است. بنابراین از فرسودگی سیستم دفاعی بدن شان کاسته می شود، اشک ها ذخیره می شود و فرد احساس سرزندگی بیشتری می کند » اما چگونه باید این معالجه را آغاز کنیم؟
۱ـ خونسردی خود را حفظ کنید:
برای غلبه بر خشم خود، راهکارهای ساده مدیریت استرس را امتحان کنید. چند نفس عمیق بکشید و به چیزهایی که شما را خوشحال می کند و برای تان لذت بخش است فکر کنید، مانند یک صحنه زیبا از طبیعت تا فکر درباره فردی که دوستش دارید.
۲ ـ هرگز منتظر معذرت خواهی نباشید:
اکثر اوقات افرادی که به شما صدمه رسانده و شما را ناراحت می کنند، اصلاً قصد عذرخواهی ندارند. حتی ممکن است از روی قصد و نیت بخواهند شما را ناراحت کنند یا این که دیدشان نسبت به مسائل با شما یکسان نیست. بنابراین اگر شما بخواهید منتظر شنیدن معذرت خواهی آنها باشید، ممکن است مجبور شوید دوران انتظار طولانی و وحشتناکی را پشت سر بگذارید. این موضوع را در ذهن خود نگه دارید که بخشش الزاماً به معنای آشتی با فردی که شما را ناراحت کرده یا چشم پوشی از اشتباه او نیست.
۳ ـ کنترل خود را به دست انتقام گیرنده ذهن ندهید:
به جای این که روی احساسات جریحه دار شده خود تمرکز کنید، یاد بگیرید که به عشق، زیبایی و محبت های اطراف خود توجه کنید.
۴ ـ سعی کنید گاهی از دید دیگران به مسائل نگاه کنید:
اگر گاهی اوقات با فرد مورد نظر همدردی کنید، ممکن است متوجه شوید که او این کار را از روی نادانی، ترس یا حتی عشق انجام داده است.
۵ ـ فوائد بخشش را بشناسید:
مطالعات نشان می دهد افرادی که قدرت بخشش دیگران را دارند، پرانرژی تر هستند. علاوه بر این اشتهای بهتر و الگوهای خواب بهتری دارند.
۶ ـ فراموش نکنید که خود را نیز باید ببخشید:
برای برخی از افراد، بخشیدن خودشان، بزرگ ترین جدال و چالش است. اما فراموش نکنید که اگر قادر به بخشش خود نباشید، اعتماد به نفس خود را از دست خواهید داد.
 

 



نظرات شما عزیزان:

ثريا روشندل
ساعت8:18---22 اسفند 1390
در اين بازار داغ نااميدي چه جورباور كنم با چه اميدي

پگاه توصیفیان
ساعت16:33---20 اسفند 1390
"مرا ببخش، مرا چون ک خوب میدانم

گناه کردم و آدم نمی شوم هرگز!!!"


ناشناس
ساعت10:36---16 اسفند 1390
سپاسگزارم به خاطر این که مرا از سردرگمی نجات دادید! ولی باز هم این بحث پیش می آید که تا احساسات طرف مقابل به چه اندازه باشد؟! این که آیا فقط یک حس است یا چیزی فراتر از آن؟! آیا فقط حسی قلبی و پاک است یا این که نتیجه ای جز نابودی طرف مقابل ندارد؟ آیا واقعا چنین حسی را باید پاک و درست دانست و به خاطرش دیگران را سرزنش کرد؟! استاد عزیز خیلی از افراد به راحتی به خاطر محق جلوه دادن خود دست به هر کاری می زنند غافل از این که طرف مقابل دقیقا قادر به درک رفتارها حتی جزیی ترین رفتارهاست و اگر چیزی نمی گوید به خاطر عهدی است که با خود بسته است نه نادانی و غفلت و بی خبری! و این گونه می شود که گاهی اوقات نتیجه یک رابطه فقط آزردگی و دل شکستگی است و همواره آزار دهنده خواهد بود اندیشیدن به این که چرا تمام مواردی را که با اغماض فرو پوشیده ای این گونه برای طرف مقابل نوعی پیروزی و ظفر به حساب می آید؟!
پاسخ:من احساسم اين بود كه بحث شما يك بحث تئوريك و عام است..اما از اين جواب جديد اينچنين برميآيد كه شما مصداقي در ذهنتان وجود دارد..فكر ميكنم اگر مشكل را حضوري با خود طرفتان حل كنيد و روراست همه چيز را به هم بگوييد تا معلوم شود چه كسي راست گريز است و چه كسي نيست، بهتر باشد.اينطوري بهتر معلوم ميشود چه كسي يك حس خالي داشته كي فراتر از آن؟كي قصد نابودي طرف مقابل را داشته و چه كسي قصد آرام نگه داشتن طرف مقابل را؟دليل محق نشان دادن چيست و چه ضرورتي براي آن وجود داشته؟كي قادر به درك جزيي ترين رفتارهاست و كي فقط خودش را مي بيند؟ و چه كسي به دنبال ظفر و پيروزي است و شكست خورده كيست؟ البته دوست عزيزي كه ناشناسي..من اگر رشته روانشناسي يا مشاوره خوانده بودم شايد بهتر ميتوانستم كمكتان كنم..چيزهايي كه ميگويم تجربه اي شخصي يا تجربه هاي دوستان است كه شنيده ام.ضمنا عهدتان را نشكنيد!شايد يك روزي نه چندان دور باز هم تقدير، شما را با طرفتان گرد هم آورد..در اينگونه قضايا لطفا عجول نباشيد..


ناشناس
ساعت22:09---15 اسفند 1390
تا گناه طرف مقابل به چه اندازه باشد! هیچ وقت فراموش نکنیم که جریحه دار کردن احساسات دیگران گناهی است نابخشودنی حتی اگر به قیمت سلامتی فرد تمام شود! گاهی اوقات کشف برخی راستی گریزی ها چنان فرد را از درون می شکند که دیگر مجالی برای توجه به سلامتی نمی ماند!



پاسخ:حق با شماست..اما راستي گريزي خصلتي بشري است چنانكه عشق ورزي هست..من هم با شما موافقم كه جريحه دار كردن احساسات ديگران بسيار گناه نابخشودني است اما اين قضيه در مورد همه صدق ميكند..همه احساساتشان براي خودشان محترم است.نميشه آدم يكطرفه به قضاوت بنشيند.آن شخصي كه راستي گريزي هاي طرف مقابلش را به قول شما كشف ميكند به هنگام كشف راستي گريزي هاي خودش چطور عادي برخورد ميكند؟ضمن اينكه من معتقدم كه شايد برخي راست گريزي ها واقعا براي آرامش طرف مقابل باشد و نه نشانه ناراستي طرف اول..در هر حال بحثي مطول است و مجالي بيش از اين و خارج از اين صفحه ميطلبد..


فاطمه
ساعت22:06---14 اسفند 1390
موافقم کاملا درست است.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, ] [ 10:2 ] [ علي افضلي ]

.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

من علي افضلي هستم.دوست داشتم فضايي براي ارتباط با استادان اهل نظر و دانشجويانم داشته باشم.اين وبلاگ،به نوعي صفحه شخصي من است بنابراين طبيعي است كه فضاي آن با كلاس درس متفاوت خواهد بود و اساسا تلاشي در جهت اينكه اين وبلاگ موضوعات علمي محض را پوشش دهد،بعمل نخواهد آمد هرچند از طرح مسائل و مطالب علمي به شدت استقبال خواهم نمود.شما نيز هر آنچه مي پسنديد ميتوانيد ارسال داريد..سپاسگزارم
امکانات وب